vendredi 4 août 2017

Lea Bradovich butterflies

Elle aussi est illuminée par les butterflies, et les abeilles : je sais, je recommence à vous faire lire en Anglais, je m'exerce pour le 16 septembre dont je vous reparlerai :

My magical realist portraits depict a playful engagement with nature in her guise as the eternal feminine. Allegorical figures wear honeycomb garb, butterfly crowns, and caterpillar necklaces. Last summer's leaves are raiment for their decorative pleasure, metaphoric compost for the eye. Mythopoetic headgear is often entomological, hats display life cycles, food sources and sometimes predators as well.

As a child I was entranced by the tiny worlds which flourished in the back yard, realms of bees with their royal families, worm like caterpillars who sprouted fairy wings and took flight, the heroic odysseys of the birds who reappeared in the spring. Immersed in fairy tales and myth I gave these creatures human traits. Years later these early fascinations with narrative, myth and wonderment reappeared in my painting. Delight is sufficient reason to proceed, and so I have.

La voici dans son studio de Santa Fé :


 elle  se représente

en reine des abeilles :



 et se revêt de colliers

de métamorphoses de papillons

voici le Monarque, elle s'y connait, ses chenilles, chrysalides et adultes sont parfaits








ce n'est pas Graellsia, mais luna !


sur son site, en reine des abeilles

a-t-elle épousé un bourdon ?

la réponse est  oui !

Psyché est partout

je n'ai pas fini de vous la montrer !